Jak zdobyć więcej like na Instagramie

Potrzeba samorealizacji i uznania tkwi w każdym człowieku, dlatego media społecznościowe takie jak Instagram zdobywają coraz szersze grono zwolenników. Ilość zdobywanych likeów i komentarzy pokazuje, jak bardzo popularny jesteś na portalu społecznościowym. Dlatego wiele osób zadaje sobie fundamentalne pytanie: jak zdobyć więcej like na Instagramie? Leniwi powiedzą – kupić, ale to pójście na skróty. Poza tym kupowanie lików wiąże się z tym, że realni użytkownicy mogą szybko odkryć, że za popularnością czy nagłym wzrostem popularności kryje się wiele botów, kont fałszywych i nieaktualnych. Zatem proponujemy pójść nieco dłuższą drogą, ale taką, która prowadzi do sukcesu.

Zdjęcia nie tylko dobre, ale wybitne

Aby wybić się na Instagramie trzeba mieć pomysł na siebie. Konieczne jest dodawanie zdjęć nie tylko dobrych, ale wybitnych. Oczywiście nie chodzi o to, że trzeba być zdobywcą World Press Photo, ale warto znać zasady dobrej kompozycji, kadrowania oraz operowania przesłoną i obiektywem w taki sposób, by uzyskać pożądane efekty dla danego zdjęcia. Inaczej robi się dobre selfie, a inaczej dobre zdjęcie krajobrazowe.

Na pewno zdjęcia, na których są ludzie zwykle zyskują więcej poklasku niż te przedstawiające przedmioty. Ważne, by fotografie oddawały idee firmy zatem np. innowacyjność czy mobilność. Zdjęcia w ruchu z użyciem efektu rozmycia, zdjęcia z lotu ptaka czy też budzące różne skojarzenia. Wszystkie metody są dobre, ważne by zdjęcie budziło zainteresowanie odbiorców i skłaniało ich do kliknięcia like.

Hashtagi mają znaczenie

Niewątpliwie hashtagi są ważne nie tylko w postach, biogramie, ale również prowadzonych relacjach. W tych ostatnich mogą być umiejętnie ukryte, aby nie zaburzały kompozycji. Hashtagi wiele mówią o Twojej kreatywności, poczuciu humoru, czy celnej ocenie danych zjawisk i wydarzeń. Musisz wiedzieć co cenią Twoi odbiorcy, a przy tym pozostać naturalnym. Warto wybierać hashtagi bardziej dokładne i mniej ogólnikowe. Używanie lokalizacji także jest dobrym pomysłem.

Osoby wyszukujące postów z danej okolicy łatwiej Cię „złapią”. Uważa się, że na jeden post warto użyć przynajmniej 9 hashtagów. Jeśli chcesz spowodować, by osoby przeglądające post weszły na link do Twojej strony, to nie musisz publikować jej w biogramie i możesz umieścić ją w pierwszym komentarzu. To sposób na to, by dodawać więcej linków, wszak w biogramie możesz użyć tylko jednego. Warto przeplatać hashtagi zawierające komentarz, z tymi będącymi swego rodzaju podpisem zdjęcia. W ten sposób można również zyskać większy odzew odbiorców w postaci lajków.

Organizuj konkursy z lajkowaniem

Publikowane treści i ich jakość bezpośrednio wpływają na ilość zbieranych na Instagramie lajków. Jednym ze sposobów na zwiększenie ich ilości jest zorganizowanie konkursu, w którym na osoby, które przycisną like i napiszą ciekawy komentarz na zadany temat, czekać będzie nagroda w postaci bonu upominkowego czy też próbki nowego produktu. Istotne znaczenie ma tu zaznaczenie, że Instagram nie jest organizatorem ani sponsorem konkursu i nie odpowiada w żaden sposób za jego rozstrzygnięcie. Taka klauzula musi się znaleźć w treści postu. Ponadto w biogramie warto zamieścić link z dokładnym regulaminem. Może się on znaleźć również w pierwszym komentarzu.

Konkursy z oznaczeniem znajomych są prostym sposobem, by choć niektórzy z nich polubili dodany post czy nawet zostali nowymi followersami. W przypadku konkursów liczy się kreatywne podejście, ale również zadanie użytkownikom kreatywnego zadania. W takie konkursy użytkownicy chętniej się angażują. Prostym sposobem na zdobycie like jest również poproszenie followersów o opublikowanie zdjęcia z produktem marki, np. w ubraniu danej marki modowej czy też makijażem wykonanym kosmetykami danej marki z jej oznaczeniem. Autor najlepszego zdjęcia może zyskać nagrodę, a dzięki jego publikacji na stronę firmy mogą trafić jego znajomi i także wziąć udział w konkursie czy polubić post.

Podsumowanie

Istotne znaczenie, by zyskać więcej lajków ma analizowanie statystyk. Trzeba dodawać różnorodne treści: cytaty, boomerang, infografiki czy wideo. Na podstawie statystyk dowiesz się jaki jest profil Twoich obserwatorów i które treści cenią oni najbardziej. Dzięki temu będziesz modyfikować swoje strategie publikacji postów na kolejne tygodnie. Ważne byś również kierował się trendami, czyli tym co aktualnie jest „na językach” i „na czasie”, a nie tylko przysłowiową kartką z kalendarza, choć to również jest ważne, zwłaszcza z punktu widzenia organizowanych promocji czy konkursów. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu treści do użytkowników będziesz zyskiwać większe zasięgi i więcej lajków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here