Internet wydaje się być największym i najpopularniejszym środkiem masowego przekazu, jaki jest obecnie dostępny. Umożliwia między innymi niezwykle szybkie przesyłanie informacji do kolejnych osób, a także komentowanie i reagowanie, które pozwalają natychmiast wyrazić swoje zdanie na temat danego wydarzenia czy oferty. Czy w takim przypadku wciąż warto inwestować w inne formy reklamy, na przykład w billboardy? Przekonajmy się, że tak!
Internet: ocean możliwości, w którym łatwo utonąć
Internet to przede wszystkim globalna sieć informacyjna, w której znaleźć może się każdy, kto tylko pragnie podzielić się wiadomościami lub chce je uzyskać. Bez wątpienia jest jednym z najchętniej wybieranych środków przekazu reklamowego, ponieważ potrafi zapewnić naprawdę ogromne zasięgi.
Jednak możliwości, które daje, idą w parze z potencjalnym zagrożeniem, że reklama, na której akurat nam zależy, po prostu nie zostanie dostrzeżona pomimo zasięgu. Z czego to wynika? Przede wszystkim z faktu, iż każdego dnia użytkownicy sieci zalewani są potokiem informacji oraz licznymi ofertami. Przy tak ogromnej ilości propozycji i reklam po prostu nie skupiają uwagi na kolejnych, a wręcz blokują je z pomocą specjalnych programów. W takim przypadku nawet najlepesze teoretyczne zasięgi nie przekładają się na odwiedziny strony oraz decyzję zakupową.
Nie każdy korzysta z sieci
Warto pamiętać o tym, że nie każda osoba porusza się po sieci tak samo sprawnie. Wiele starszych osób w ogóle nie zagląda do Internetu, a zatem nawet jeśli jest on świetnym nośnikiem reklamy, nie dociera do pewnych specyficznych grup potencjalnych klientów.
Reklama internetowa nie zawsze jest prosta
Choć wydawać by się mogło, że wystarczy dobre zdjęcie i krótkie hasło reklamowe, w sieci często potrzeba znacznie większego wysiłku, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców. Atrakcyjne wideo, content marketing czy linkbuilding często wymagają specjalistycznej wiedzy i konieczna jest w ich przypadku konsultacja ze specjalistą. To z kolei może przełożyć się na podwyższenie kosztów kampanii reklamowej.
Billboard – odpowiedź na wszystkie powyższe problemy
Billboardy reklamowe mogą stać się atrakcyjną alternatywą dla Internetu, ponieważ rozwiązują wszystkie powyższe problemy. Mają możliwość dotarcia do wszystkich osób, które przechodzą nieopodal, i nie wymagają od nich specjalnych działań ani nie podlegają blokowaniu. Po prostu przyciągają spojrzenie atrakcyjną, dużą grafiką i krótkim hasłem. Dzięki temu mogą szybko zainteresować duże grupy odbiorców.
Billboardy reklamowe odznaczają się także łatwością przekazu. Wystarczy dobry projekt i współpraca z osobami, które oferują wynajem billboardów, aby w ciągu krótkiego czasu uzyskać reklamę, która będzie bardzo skuteczna.