Sprzedaż online zyskuje coraz szersze grono zwolenników. Rodzi to też większą konkurencję wśród firm, oferujących swoje towary za pośrednictwem Internetu.
Jedną z kluczowych kwestii w przypadku przesyłek e-commerce jest odpowiednie zabezpieczenie towarów. Paczka powinna zabezpieczyć zawartość oraz być piękną reklamówką firmy. Jak to zrobić dobrze i skutecznie? O tym opowiemy poniżej.
e-Commerce w Polsce – solidne wzrosty branży w dobie koronawirusa
Rok 2020 to był dziwny rok. Dla wielu gałęzi gospodarki przyniósł gigantyczne straty. W innych spowodował niespodziewane wzrosty. Jedną z dziedzin, która ewidentnie zyskała na przymusowym zamknięciu ludzi w domach, stało się e-commerce.
Konieczna izolacja społeczna sprawiła, że wiele osób chętniej nabywało rozmaite towary za pośrednictwem sieci, rezygnując z odwiedzin w sklepach stacjonarnych. Dotyczyło to produktów już wcześniej pozyskiwanych online, jak odzież, obuwie, książki i elektronika. Równocześnie Polacy zaczęli kupować w sklepach e-commerce inne rodzaje przedmiotów, jak na przykład żywność.
Każdy typ towaru wymaga odpowiedniego zapakowania, aby dotarł w optymalnej kondycji do osoby zamawiającej. Z tego też powodu sprzedawcy online muszą postawić na odpowiednie materiały pakowe.
Materiały pakowe dla e-commerce – czym muszą się wyróżniać?
Dobrze zapakowana paczka to oczywiście taka, która bez trudu przetrwa całą trasę z magazynu aż do drzwi adresata – w stanie nienaruszonym.
Konsumenci oczekują, że ich zamówienia trafią do nich w ekstremalnie krótkim czasie, a to wymaga wykorzystania odpowiednich materiałów pakowych, które są w stanie przetrwać zmienne warunki atmosferyczne, uszkodzenia mechaniczne oraz przewóz w przestrzeniach ładunkowych samochodów, pociągów lub innych środków transportu.
Jakie materiały pakowe wybierają sklepy e-commerce?
Na rynku można znaleźć wiele produktów do pakowania, które przydają się do solidnego zabezpieczenia towarów. Szeroki ich wybór znajduje się choćby w sklepie e-Hurtownia-Opakowan.pl, pełnego sprawdzonych rozwiązań wysokiej jakości.
Podstawowym materiałem pozostają wciąż trwałe kartony i pudełka kartonowe. Łatwo zapakować w nie rozmaite produkty. Chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi. Takie paczki można dodatkowo wzmocnić zewnętrzną warstwą folii stretch, sprawiającą, że wilgoć i woda nie mają dostępu do środka.
Innym rozwiązaniem jest folia bąbelkowa, która tworzy wokół przedmiotów warstwę ochronną, zabezpieczającą nawet delikatne przedmioty przed zniszczeniami, wywołanymi przez uderzenia lub wstrząsy. Dzięki niej każdy przedmiot jest także chroniony przed przypadkowym zalaniem wodą.
Oddzielną kategorię stanowią wypełniacze. W tym charakterze stosuje się folie bąbelkowe, poduszki lub ekologiczny skropak. Ich zadaniem jest dokładne wypełnienie przestrzeni między zamówionym przedmiotem a brzegami opakowania. Dzięki temu produkty są optymalnie chronione przed wszelkimi uszkodzeniami. W ten sposób można transportować nawet ekstremalnie delikatne elementy, na przykład przedmioty wykonane ze szkła.
Oprócz standardowych produktów przydają się też rozmaite akcesoria, jak choćby taśmy pakowe, które można dodatkowo wzbogacić o logotyp firmy. Branding na opakowaniach staje się obecnie coraz popularniejszy. Dzięki niemu poprawia się walory wizualne paczki oraz tworzy nową przestrzeń do promocji marki.
Nowoczesne i praktyczne pakowanie paczek dla e-commerce
Sklepy internetowe rozwijają się prężnie. Duża konkurencja w branży sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się spośród tłumu. Trzeba zatem przykładać dużą wagę do wszystkich elementów, w tym do trwałości i estetyki paczek wysyłanych do klientów.
W tym właśnie pomagają trwałe, niezawodne i świetnie się prezentujące materiały pakowe, nadające się do skutecznego zabezpieczenia w zasadzie każdego towaru.