Panuje powszechne przekonanie, że Internet jest prawdziwą potęgą. Wiele osób uważa, iż jest to również najlepsze miejsce na rozpoczęcie własnego biznesu, zwłaszcza w momencie, gdy nie posiadamy zbyt wielu środków finansowych. Biorąc pod uwagę wszelkie statystyki i dane liczbowe – trudno się z tym nie zgodzić!
W Polsce dostęp do Internetu posiada ponad ¾ społeczeństwa. Na całym świecie – kilka miliardów osób. Łatwo więc można sobie wyobrazić, ilość potencjalnych klientów dobrze zarządzanego i ciekawego sklepu internetowego. Jeśli więc kiedykolwiek zastanawiałeś się nad rozpoczęciem własnego biznesu, to być może warto otworzyć go w Internecie! Warto jednak zorientować się, od czego należy zacząć.
Pomysł na siebie
Internet przepełniony jest treścią. Wiele ze stron jest niemal identycznych, a sklepy rażą bylejakością. Sieć internetowa zdecydowanie wyróżnia i docenia osoby nowatorskie, wyróżniające się i kreatywne. Warto więc, aby Twój biznes był czymś świeżym, na tle konkurencji. To, czy zainteresujesz się jakąś niszą branżową, czy zdecydujesz się na wejście w mocno obsadzony rynek zależy jedynie od Ciebie. Warto jednak, abyś od początku wiedział co chcesz robić i w jaki sposób widzisz swój internetowy biznes. Wówczas szanse Twojego powodzenia zdecydowanie wzrosną. Tak więc przed podjęciem jakichkolwiek działań pomyśl o sobie i Twoich pomysłach. Wtedy możesz przejść do kroku numer dwa…
Research
Sprawdź, czy ktoś nie wpadł na taki sam pomysł jak Ty. Naturalnie, nawet identyczne biznesy mogą działać w jednym czasie. Warto jednak dokładnie zbadać ewentualną konkurencję w celu sprawdzenia ciekawych lub nieudanych rozwiązań. To pozwoli Ci na lepsze dostosowanie Twojego biznesu do warunków rynkowych. Może się również okazać, iż na rynku nie ma obecnie interesu, który byłby Twoją konkurencją. Byłaby to dla Ciebie naprawdę dobra wiadomość, gdyż mógłbyś od początku do końca zrealizować swój pomysł i to bez potrzeby oglądania się na konkurencję.
Planowanie
Budowa biznesu typu e commerce to ciężki kawałek chleba. Skąd więc czerpać wiedzę? Istnieje kilka różnych metod, z których każda ma swoją określoną wartość. Jednym z najpopularniejszych sposobów zdobywania wiedzy jest po prostu indywidualna nauka. Gdzie nauczyć się jak zakładać i prowadzić e commerce? Większość publikacji tego typu jest już mocno nieaktualna. Warto więc odwiedzać specjalistyczne, branżowe blogi, które często tworzone są przez wybitnych praktyków. Ciekawym rozwiązaniem mogą okazać się wszelakiego rodzaju szkolenia. Wówczas należy jednak dokładnie sprawdzić, kim jest prelegent i czy jego wiedza na pewno okaże się dla nas wartościowa.
Doradztwo e commerce
Jesteś osobą, dla której Internet nie jest naturalnym środowiskiem i nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie odpowiadać za swój biznes? Warto rozważyć innowacyjną usługę, jaką jest doradztwo e commerce. Jedna z czołowych firm w tej branży, eCommerce Connections, w ramach pomocy świadczy takie usługi jak: analiza konkurencji, modele biznesowe, segmentacja klientów, wybór platformy e commerce, integracja systemów oraz analiza danych. Dzięki wyborze takiej usługi zaoszczędzisz naprawdę dużo czasu, a w dodatku skorzystasz z pomocy profesjonalistów, którzy na biznesie internetowym “zjedli zęby”. Jeśli jednak wolisz mieć los w swoich rękach, to mamy dla Ciebie kolejny krok!
Wybór platformy
Twój e-commerce może korzystać z wielu dostępnych systemów. Żaden z nich nie jest oczywiście idealny, każdy sprawdza się w nieco innym przypadku. Warto więc dokonać przemyślanego wyboru, który będzie najlepiej dopasowany do twoich potrzeb. Wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych popełnia podstawowy błąd – wybiera platformę na chybcika, bez większego pomysłu. Takie zachowanie często rodzi problemy, gdyż przeniesienie sklepu na inną platformę to olbrzymi problem.
Powyższe kroki to tylko kilka podstawowych możliwości. Są one jedynie wstępem do dalszego planowania rozwoju własnego biznesu. W przygotowywaniu własnego e-commerce’a najważniejsza jest jednak cierpliwość i konsekwentne dążenie do celu. Tego Wam właśnie życzymy!