Kluczem do prowadzenia skutecznych działań marketingowych jest stworzenie oferty odpowiadającej potrzebom konsumentów. Jednak aby nasza oferta trafiła do zainteresowanych nią osób, musimy posiadać rzetelną bazę danych klientów. W tym celu powstała aplikacja, która pomaga poprawić i zaktualizować nawet wielotysięczną bazę informacji. Każdego dnia skrzynki mailowe naszych potencjalnych nabywców są zapełniane ofertami naszej konkurencji, dlatego musimy umiejętnie korzystać z naszej bazy i być w stałym kontakcie z klientem.
Korzyści wynikające z geokodowania
Geokodowanie jest wzbogaceniem bazy danych o współrzędne geograficzne. W tym celu nasza baza powinna posiadać dane adresowe, na przykład kody pocztowe oraz nazwy miast i ulic. Dzięki zastosowaniu funkcji geokodowania możemy wyświetlić i zobaczyć analizowane adresy na mapie. Jest to wygodna i przejrzysta funkcjonalność, która obrazowo przedstawia informacje na temat naszych klientów. W dużym stopniu ułatwia to prezentację, na przykład podczas zebrania firmowego, ponieważ obrazy znacznie łatwiej zapadają w pamięć. Możemy samodzielnie skorzystać z tej funkcji, która jest zawarta w aplikacji dataquality.pl, a możemy skorzystać z pomocy doświadczonych konsultantów. Pomogą nam oni w świadomym korzystaniu z tej przydatnej funkcji.
Możliwości wykorzystania kryterium geograficznego w marketingu
Wykorzystując wiedzę na temat zachowania konsumentów w konkretnych regionach geograficznych możemy przeanalizować konkretne czynniki. Są nimi ryzyko, skłonność zakupowa, a także otoczenie konkurencyjne. Dzięki funkcji geokodowania zyskujemy także wiedzę na temat budynków. Aplikacja powie nam, jaki jest typ budynku; czy jest to budynek biurowy czy mieszkalny. Jeśli jest on mieszkalny, to dowiemy się ilu ma mieszkańców, czy jest jedno czy wielorodzinny. Te dodatkowe dane mogą być cenne, ponieważ pozwalają na obliczenie obszaru oddziaływania punktu sprzedaży, określenie ryzyka braku płatności czy oszacować sprzedaż na podstawie modeli scoringowych. Czynnik geograficzny pomaga także określić potencjał sprzedaży na podstawie struktury zabudowy, liczby mieszkańców i struktury wiekowej mieszkańców. Warto więc zadbać o rzetelną i kompletną bazę danych, aby nie tracić pieniędzy na nietrafione kampanie. Dzięki stałemu kontaktowi z dobrze zdefiniowanymi klientami mamy szansę zdobyć ich lojalność i wyprzedzić konkurencję.