Każdy przedsiębiorca musi zadbać o odpowiednie zareklamowanie swojej firmy. Coraz bardziej powszechny dostęp do Internetu daje dodatkowe możliwości dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, ale nie warto rezygnować z nieco bardziej „tradycyjnych” metod promocji, do których należy uczestnictwo w targach branżowych. Dlaczego warto na nie jeździć i jak się przygotować?
Targi nie takie złe
Dziś wiele osób nie wyobraża już sobie codziennego funkcjonowania bez stałego dostępu do Internetu. Sieć wykorzystujemy nie tylko do rozrywki
czy kontaktów ze znajomymi, ale również w pracy, a w tym – do promocji firmy. Niemal każde przedsiębiorstwo ma swój profil na którymś z portali społecznościowych, co pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i szybko skontaktować się z klientami. Czy to oznacza, że targi branżowe nie spełniają już swojej funkcji? Oczywiście, że nie. Udział w nich daje wiele możliwości: pozwala poznać oczekiwania klientów, sprawdzić ofertę przygotowaną przez konkurencję czy nawiązać ciekawe kontakty biznesowe z kontrahentami. Jest to również doskonała okazja, aby zaprezentować prototypowy produkt – dzięki temu można poznać opinię odbiorców i uwzględnić ją podczas dokonywania ewentualnych poprawek. Jak widać, udział w targach ma wiele zalet i nie warto z nich rezygnować.
Jak się przygotować?
Udział w targach branżowych powinien być odpowiednio przygotowany. Przede wszystkim należy dowiedzieć się czegoś więcej o samym miejscu,
w jakim spotkania mają się odbyć, a także – kto ma się na nich pojawić. Wybierając wydarzenie warto więc zadzwonić do organizatorów i zapytać
o poprzednią tego typu imprezę: liczbę zwiedzających, patronów medialnych i samych wystawców, wielkość wynajętej powierzchni czy typ zwiedzających, a więc np. czy byli to studenci, osoby prywatne czy też przedstawiciele firm. Pozwoli to dopasować materiały reklamowe do grupy odbiorców. Na etapie przygotowań trzeba ustalić budżet, jaki zostanie przeznaczony na całe wydarzenie, a także wybrać osoby odpowiedzialne za całe przedsięwzięcie wraz z ustaleniem zakresu ich obowiązków. Najlepiej, jeśli w evencie wezmą udział pracownicy mający łatwość nawiązywania kontaktów z innymi, a dodatkowe szkolenie zapewni, że będą doskonale przygotowani do całego przedsięwzięcia.
Jak powinno wyglądać stoisko?
Na targach branżowych pojawiają się różne firmy, dlatego warto zadbać, aby projekt stoiska przyciągał uwagę zwiedzających. Dobrze wyeksponowane logo, kolorystyka dopasowana do barw firmy, a nawet strój obsługi powinny tworzyć spójną całość. Bardzo ważne są też materiały informacyjne udostępniane na stoisku, jak katalogi, materiały graficzne czy broszury – one również powinny nawiązywać do elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Istotne znaczenie ma też lokalizacja stoiska – np. w pobliżu sceny jest najwięcej zwiedzających, ale z drugiej strony głos prelegentów może utrudniać rozmowę z potencjalnymi klientami.
Szukasz podłóg wystawienniczych i targowych do wynajęcia? Sprawdź ofertę BSC System!