Chęć rozkręcenia własnego przedsiębiorstwa to niezwykle kusząca alternatywa do codziennej pracy na stanowisku. Wielu ludzi, zarówno młodych, jak i doświadczonych przedsiębiorców szuka czegoś nowego, czegoś z dużym potencjałem . Branża e-commerce to zdecydowanie kierunek, który spełnia takie oczekiwania. Decydując się na założenie sklepu internetowego, należy zadbać o wiele różnych elementów, które w przyszłości przełożą się na ruch i konwersję naszego interesu. Co to za elementy? O tym, w dzisiejszym wpisie!

Dobra nazwa

Budowanie naszego internetowego sklepu musimy rozpocząć od rejestracji domeny. Wybór odpowiedniej jest niezwykle ważny nie tylko pod kątem marketingowym, ale także pod kątem przyszłego pozycjonowania. Prosta, krótka nazwa łatwiej zapadnie ludziom w pamięć i będzie się lepiej prezentować w procesie linkowania. Dobrze nazwana domena powinna również kojarzyć się bezpośrednio ze sprzedawanym przez nas produktem/usługą.

Niezawodny hosting

Kolejnym elementem, bez którego nasz sklep internetowy nie może efektywnie funkcjonować jest hosting. Wbrew pozorom to gdzie trzymamy nasz sklep jest niezwykle ważne. Niezawodność Jak wynika z niektórych case studies, to jaki mamy hosting wpływa na pozycjonowanie. Do tego dochodzi kwestia samej wydajności serwera. Powinien on funkcjonować bez zarzutów niezależnie od ilości odwiedzin, gdyż każda awaria i powolne funkcjonowanie strony odbija się nie tylko na słabszych pozycjach, ale i utracie konwersji.

Optymalizacja sklepu internetowego

Gdy już wszystko będzie gotowe do odpalenia i nasz internetowy sklep zbliży się do finalnego kształtu należy koniecznie przeprowadzić audyt SEO. Optymalizacja sklepu internetowego to klucz do osiągnięcia dobrych pozycji na interesujących i konkurencyjnych frazach. Powolne wczytywanie strony, błędne korzystanie z nagłówków czy braki unikalnych treści to tylko czubek góry lodowej najczęstszych problemów z optymalizacją witryny. Dogłębna optymalizacja sklepu internetowego pozwala wyeliminować tego typu błędy i nieprawidłowości, co z kolei wybije nas na tle konkurencji i pozwoli osiągnąć najwyższe pozycje. Warto pamiętać, o tym, że tego typu kwestie najlepiej jest powierzać zespołowi specjalistów, który z pewnością wyłapie nawet najmniejsze problemy, jednocześnie dając nam pewność, że o niczym nie zapomnieliśmy.

Gdy optymalizacja naszego sklepu dobiegnie końca, warto zadbać o unikalność treści, które publikujemy w obrębie sklepu. Dobrze napisane opisy produktów i kategorii to nie tylko wyznacznik wartościowości strony, ale także marketingowy drogowskaz dla potencjalnego klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here