Czy kontakt z infolinią jest płatny?

0
566

Choć infolinia to dziś standard praktycznie w każdej firmie, to zdecydowanie najbardziej oblegane są infolinie banków, operatorów komórkowych czy firm przewożących przesyłki. Co więcej, takie korporacje posiadają również bardzo wielu konsultantów, którzy przez całą dobę udzielają wsparcia i pomocy klientom.

Bez wątpienia infolinie cieszą się bardzo dużą popularnością, ponieważ dzięki nim nierzadko możemy rozwiązać nasz problem bez wychodzenia z domu. Mimo wszystko bardzo często nurtuje nas pytanie czy są one darmowe, czy też płatne. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to wygląda w rzeczywistości, zapraszamy do lektury.

Numer na infolinię – pomoc 24 godziny na dobę

Numery telefonu do obsługi klienta zazwyczaj możemy znaleźć w Internecie. Jak łatwo zauważyć, najczęściej zaczynają się na 0-800, 0-801, 0-804. Dlaczego tak jest? Otóż chodzi o to, że każda z firm może wykupić taki numer, a następnie dostosować go do swoich potrzeb. Przedsiębiorstwa korzystają z tego rozwiązania ze względu na fakt, że umożliwia ono sprawą obsługę dużej liczby klientów. Wystarczy, że zadzwonisz na infolinię, a zostaniesz natychmiast przekierowany na konkretny numer – najczęściej jest to numer do placówki firmy, znajdującej się nieopodal Twojej lokalizacji.

Infolinia może być także specjalnie zaprogramowana. Wtedy dzwoniąc na konkretny numer słyszysz komunikaty, na które reagujesz naciskając poszczególne przyciski na telefonie. Dzięki temu na koniec albo zostaniesz połączony z dedykowanym konsultantem, albo usłyszysz jedno z nagrań, które będzie odpowiedzią na Twoje pytanie. Często jest to najszybsza forma rozwiązywania problemów.

Za co płacimy podczas kontaktu z infolinią?

Jak wcześniej wspominaliśmy, istnieją trzy schematy numerów na infolinię. Rozpoczynają się od 0-800, 0-801 lub 0-804. Pierwszy z nich jest całkowicie bezpłatny, co oznacza, że nie zapłacisz ani za pojedynczy impuls, ani za minutę połączenia. Z kolei w przypadku dwóch kolejnych numerów może istnieć niewielka opłata. Jeśli połączenie odbywa się na linii telefon stacjonarny-telefon komórkowy, opłata jest podzielona proporcjonalnie – pół na pół. Oczywiście, ceny mogą się różnić w zależności od dnia tygodnia, pory dnia czy też cyfr, jakie znajdują się w dalszej części numeru, ale zwykle oscylują w granicach 20-49 groszy za minutę połączenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here