Utrzymywanie korzystnych relacji z klientami jest bardzo ważne w każdym biznesie. Jest nieodłącznym elementem, który powoduje, że nasz klient może zostać klientem lojalnym. Wielu ekspertów twierdzi iż właśnie ta ewolucja, od zwykłego klienta do tego który jest wobec nas lojalny jest nawet ważniejsza niż pozyskiwanie nowych odbiorców naszych usług czy towarów. Pojawia się jednak pytanie, w jaki sposób zmienić osobę która tylko raz dokonała u nas zakupu w osobę, która regularnie korzysta z naszych usług? Odpowiedź jest bardzo prosta. Sekret owej metamorfozy w ogromnej części tkwi w odpowiednich relacjach, które mają miejsce pomiędzy nami a klientem.

Cały czas pozostajemy w tyle

Prawda na temat jakości obsługi klienta w naszym kraju jest niestety dosyć smutna. Jeszcze wiele brakuje nam do poziomu prezentowanego na zachodzie Europy czy też tego w Stanach Zjednoczonych. Może to trochę dziwić ponieważ większość firm w Polsce twierdzi iż klient jest dla nich absolutnie najważniejszy, jednak jak widać nasz zapał jest słomiany. Takie podejście jest rezultatem historii naszego kraju i sytuacji w jakiej znajdowali się konsumenci jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Niski poziom obsługi wynika bowiem z tego, iż dawniej nasz rynek był niezwykle ubogi w towary, a jednocześnie w konkurencje, co za tym idzie klient nie miał wyboru i dokonywał swoich zakupów nawet u niemiłego sprzedawcy.

Czasy się zmieniają, kanały komunikacji również

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu najważniejszym elementem utrzymywania jak i kreowania relacji na linii klient firma byl osobisty kontakt zachodzący pomiędzy sprzedawcą a klientem. Obecnie rozwój technologiczny a więc mnogość kanałów komunikacyjnych sprawia poszerzenie możliwości nawiązywania takich kontaktów, jednak jest jeszcze druga strona medalu. Ogromna ilość kanałów komunikacyjnych sprawia, że zwiększa się również liczba punktów, w których nasza firma może popełnić błąd i zniszczyć relacje z klientem. Jest jednak na to pewne rozwiązanie które oferuje firma systell.pl.

Wirtualne contact center czyli profesjonalna opieka nad klientem

Zespół wspomniany w poprzednim akapicie tekstu oferuje kompleksową obsługę opierającą się na narzędziu nazywanym wirtualne contact center, czym ono jest? Odpowiedź znajdziecie poniżej. Systell.pl skupił w oprogramowaniu wirtualnym contac center wszystkie najważniejsze kanały komunikacyjne jakimi może się z nami kontaktować klient. Mówimy tu o tak prozaicznych w dzisiejszych czasach rozwiązaniach jak infolinia konsumencka czy kontakt poprzez wysyłkę wiadomości email, aż po zaawansowane i mało standardowe jak voicesms czy livechat. Wirtualne contact center obejmuje również takie usługi jak utrzymywanie kontaktów z klientem poprzez standardowe sms’y i faks, jak i również poprzez social media czy strony www. Dzięki implementacji Systell Contact Center w Twojej firmie w znaczący sposób zwiększysz jakość kontaktu z klientem. Skorzystasz z ponad 1000 funkcjonalności, które dzięki którym będziesz w stanie polepszyć swoje relacje z klientami, co w znaczący sposób wpłynie na ich lojalność, a to naprawdę się opłaca.

Lojalność klienta to większe zyski

Wiemy już, że komunikacja z klientem jest kluczem do jego odpowiedniej obsługi, co w konsekwencji prowadzi to tego, że nabywca naszych towarów  jest bardziej zadowolony, ale jak jego zadowolenie przekłada się na twarde liczby? Badanie wskazują że od 56% aż do 70% osób których dotknęła mało satysfakcjonująca obsługa nie wróciła już do firmy w której zostali źle potraktowani. Są to liczby, które powinny dać do myślenia każdemu przedsiębiorcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here