Zaplanuj roczny budżet domowy w 4 krokach!

0
Zaplanuj roczny budżet domowy w 4 krokach!

Planowanie budżetu domowego to spore ułatwienie w organizacji własnej przestrzeni finansowej. Dzięki temu jesteśmy w stanie kontrolować odpływ środków z konta bankowego, odkładać odpowiednie kwoty na zaplanowane wydarzenia czy po prostu oszczędzać. Warto sporządzać tygodniowe i miesięczne zestawienia przychodów i rozchodów swojego gospodarstwa domowego, jak również sporządzić roczny plan finansowy.  Nie wiesz jak zacząć? Bez obaw, przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku.

Krok 1 – podsumuj i wypisz wszystkie roczne wydatki

Każdego roku zdarzają się wydatki, które wymagają od nas wypłacenia dość sporej sumy jednorazowo. Do takich „rocznych kosztów” zaliczamy:

– ubezpieczenie samochodu,

– wymianę opon,

– przegląd samochodu,

– ubezpieczenie/ podatek za dom,

– wakacje – kolonie, wczasy,

– czesne na studia,

– podręczniki szkolne dla dzieci,

– ubezpieczenie na życie,

– remonty,

– prezenty świąteczne/ urodzinowe, itd.

Warto również „zostawić miejsce” na tzw. „fundusz nieprzewidzianych wydatków” lub „fundusz kryzysowy”, aby być przygotowanym na każdą ewentualność.

Poświęć chwilę na odszukanie zeszłorocznych rachunków i zastanów się ile będziesz musiał zapłacić w nadchodzącym roku. Lepiej będzie, jeśli do kwoty z poprzedniego okresu dodasz ok. 10-15%, aby zostawić sobie „zapas pieniężny” w razie, gdyby usługa podrożała. Warto również przedyskutować ten temat z bliskimi, aby niczego nie pominąć.

Krok 2 – wypisz przewidywane przychody

Analogicznie do rozchodów, sporządź też listę planowanych przychodów, uwzględniając wszystkie podwyżki, premie, bonusy czy inne planowane możliwości zarobku. Pamiętaj, aby być rozsądnym w swoich szacunkach – w przypadku listy dochodów lepiej zaniżyć stawki, aby uniknąć nieprzyjemnych rozczarowań.

Krok 3 – sporządź czytelną tabelkę

Plan, który właśnie sporządzasz ma być pomocnym narzędziem przede wszystkim dla Ciebie i Twojej rodziny. Opracuj czytelny harmonogram, który będzie wykorzystywany przez wszystkich domowników. Oczywiście w tym względzie najlepiej sprawdza się „stara dobra tabelka”. Podziel ją na siedem kolumn: planowane przychody, planowane wydatki, termin realizacji zobowiązania, datę realizacji, wydaną kwotę, resztę oraz fundusz kryzysowy. Dzięki temu będziesz nie tylko pamiętał o zapłaceniu ciążących zobowiązań, ale także będziesz wiedział, kiedy i w jakiej kwocie zostały one opłacone (w razie problemów). Kolumna „reszta” pozwoli zwizualizować ile nam zostało (nadpłatę możemy odłożyć „do skarbonki”) lub ile musieliśmy dopłacić (czyli uświadamia nam poniesione straty).  Z kolei „funduszy kryzysowy” pokazuje nam ilość odłożonych pieniędzy „na czarną godzinę”, ustal również stałe comiesięczne kwoty, które mają być wpłacane na jego poczet.

Krok 4 – trzymaj się postanowień

Pamiętaj – budowanie własnej przyszłości jest oparte na nawykach, które uda Ci się wypracować. Bezwzględnie trzymaj się planu i nie pozwalaj sobie na niekontrolowane „przecieki”. Edukacja finansowa jest bardzo ważna – rozmawiaj z członkami rodziny i ucz ich oszczędzać. Satysfakcja ze spełnienia swojej zachcianki, na którą odkładało się miesiącami jest ogromna!

Wpis powstał we współpracy z LoanMe

Ile zapłacisz za prowadzenie konta? Sprawdź

0
Ile zapłacisz za prowadzenie konta? Sprawdź

Chcąc zachęcić klientów do skorzystania właśnie z ich oferty, banki coraz bardziej ułatwiają procedury zakładania konta bankowego. Ponadto oferują różnego rodzaju produkty dodatkowe, które ułatwiają korzystanie z ich usług. Musimy jednak ponosić opłaty za prowadzenie rachunków. Ile one wynoszą? I co zrobić, by ich uniknąć? Czy można znaleźć darmowe konto osobiste?

Ile płacimy bankowi? Czy istnieje darmowe konto osobiste?

Cenniki kont osobistych coraz częściej są budowane tak, by klient jak najczęściej z nich korzystał. Cena za te usługi zależy bowiem od tego, jak aktywnie rachunek jest wykorzystywany. Za aktywność uważana jest wysokość wpływów, średnie saldo oraz liczba lub wartość wykonywanych transakcji kartowych. Gdy rachunek jest faktycznie używany, bank rezygnuje z niektórych opłat lub przynajmniej znacząco je obniża. Jeśli natomiast klient korzysta z rachunku sporadycznie, jego utrzymywanie może być kosztowne – zazwyczaj jest około 10 zł (lub nawet więcej), co w skali roku daje już 120 zł. Osoba, która korzysta z rachunku aktywnie, ma darmowe konto osobiste. Banki oferują także programy, dzięki którym posiadacz konta otrzymuje premie finansowe za płacenie kartą lub zasilanie rachunku – takich jak moneyback (czyli zwrot części kwot zapłaconych kartą) czy premia naliczana od wpływów na rachunek

Jak i gdzie założyć darmowe konto osobiste?

Jeśli chcemy założyć konto, zapoznajmy się z ofertą banków. Zazwyczaj w pewnym stopniu różnią się od siebie, ale większość oferuje konto bez opłat. Zazwyczaj konta mają swoje nazwy, a każdy rodzaj dedykowany jest innym klientom. Wyróżniamy konta ROR, oszczędnościowe, dla dzieci i firmowe. Przed wypełnieniem wniosku upewnijmy się, że wybieramy taki rodzaj konta, jaki jest adekwatny do naszych potrzeb. Warto także sprawdzić, ile kosztuje korzystanie z innych usług, np. linii kredytowej. Jest to kosztowny produkt, gdyż posiadacz konta ponosi stałą, roczną opłatę za samo prawo do zadłużania się, a dodatkowo płaci odsetki naliczane od ujemnego salda za każdy dzień, kiedy faktycznie korzystał z pieniędzy przyznanych przez bank. Jeśli chcemy korzystać z linii, musimy sprawdzić, jakie jest oprocentowanie i opłata, gdyż może wynosić ona nawet 10% od wysokości dopuszczalnego zadłużenia. Aby choć częściowo zmniejszyć koszty korzystania z kredytu, warto zdecydować się na rachunek z nagrodą za aktywność. Utrzymywanie się na koncie ujemnego salda nie odbiera bowiem prawa ani do premii moneyback, ani bonusu za zasilenia rachunku.

Czy istnieje zawsze darmowe konto osobiste?

Według polskiego prawa banki od sierpnia 2018 r. muszą prowadzić podstawowy rachunek płatniczy, który dedykowany jest klientom, którzy nie mają dużych wymagań – chcą dokonać kilku operacji wypłat z bankomatu czy przelewu w miesiącu. Takie konto za 0 zł obejmuje prowadzenie rachunku oraz 5 pierwszych krajowych transakcji płatniczych w miesiącu, 5 pierwszych transakcji w bankomatach i wpłatomatach obcych i wszystkie operacje w bankomatach i wpłatomatach własnych banku.

Oferta banków jest tak szeroka, że bez problemu znajdziemy rachunek, który będzie dla nas darmowym kontem osobistym. Wystarczy tylko dobrze przeczytać warunki jego prowadzenia i skrupulatnie ich przestrzegać.

Źródło: https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/konta/nest-konto

Konto firmowe – podpowiadamy jak wybrać najlepsze

0
Konto firmowe – podpowiadamy jak wybrać najlepsze

Na polskim rynku działają różne firmy, które mają zróżnicowane potrzeby i specyfikę. Przy wyborze rachunku firmowego, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na koszty jego prowadzenia oraz koszty związane z prowadzeniem ewentualnych subkont. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na opłaty dotyczące kart, dostępne kredyty, itp. Wybór odpowiedniego konta pozwoli na zapewnienie wielu udogodnień oraz uniknięcie niepotrzebnych kosztów czy też skorzystanie z dodatkowych usług.

 Warto wiedzieć na co zwracać uwagę przy wyborze produktu finansowego, jakim jest konto dla firm. Dla wielu osób wybór rachunku firmowego nie jest niczym ważnym, jednak okazuje się, że jest to jedna z istotniejszych decyzji biznesowych. Należy wybrać rachunek tak, aby spełniał wszystkie potrzeby firmy, ułatwiał jej funkcjonowanie oraz aby uniknąć w przyszłości przenoszenia rachunku związanego z różnymi formalnościami.

Możliwości założenia konta oraz bankowość elektroniczna

Podstawową sprawą są metody, dzięki którym można założyć konto dla firm. Aktualnie najlepsze, najnowocześniejsze banki umożliwiają założenie rachunku i jego dalszą obsługę przez Internet. Potwierdzić tożsamość można poprzez wysłanie skanów dokumentów, wysłanie przelewu weryfikacyjnego czy też rozmowę wideo z doradcą. Takie rozmowy umożliwiają również załatwianie wielu innych spraw w przyszłości. Istnieje też możliwość złożenia wniosku przez Internet i podpisania umowy w banku lub w obecności kuriera.

Każde dobre konto dla firm powinno oferować możliwość jego obsługi za pośrednictwem Internetu. Warto sprawdzić jakie operacje dany bank realizuje online. Ocena funkcjonalności systemów bankowości elektronicznej nie jest skomplikowana, wystarczy tylko zapoznać się z opisami oraz wersjami demonstracyjnymi dostępnymi na stronach internetowych. Niektóre banki pozwalają na zakładanie firmy on-line, otwierają i obsługują rachunki firmowe, umożliwiają wnioskowanie o kolejne produkty bankowe czy też zapewniają dostęp do wielu innych usług. Warto sprawdzić ofertę pod kątem takich udogodnień.

Koszty związane z prowadzeniem rachunku

Przy zakładaniu konta firmowego online, warto zapoznać się z warunkami dotyczącymi kosztów prowadzenia rachunku. Samo założenie konta jest darmowe, jednak należy liczyć się z comiesięcznymi opłatami związanymi z jego prowadzeniem. Warto więc sprawdzić czy są jakieś sposoby umożliwiające uniknięcie takich opłat i dopasować je do własnej firmy. Może bowiem się okazać, że wystarczy dokonać transakcji kartą płatniczą na odpowiednią kwotę, aby uniknąć opłat za kartę, itp.

Ważną sprawą jest też możliwość otworzenia dodatkowych rachunków pomocniczych w różnych walutach. Przy otwieraniu takich kont, należy też zwrócić uwagę na prowizje i koszty związane z ich prowadzeniem.

Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?

Zakładając konto dla firm, warto też zwrócić uwagę na oferowane karty debetowe, prowizje za wypłaty z obcych bankomatów czy też ofertę kredytową dla klientów posiadających rachunek w danym banku. Te oraz wiele innych informacji można łatwo porównać korzystając ze specjalnych serwisów internetowych z rankingami i porównywarkami.

Dowiedz się więcej: https://nestbank.pl/dla-twojej-firmy/konta

Obowiązkowy split payment od listopada

0
Obowiązkowy split payment od listopada

Mechanizm podzielonej płatności, określany również mianem split payment, będzie obowiązkowy dla większości przedsiębiorstw już od 1 listopada 2019 r. Wspomniana zmiana przewidziana została w rządowym projekcie o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, została uchwalona na posiedzeniu Sejmu 19 lipca 2019 r.

Jak działa split payment?

Mechanizm podzielonej płatności to rozwiązanie, na potrzeby którego każdy podatnik podatku VAT będzie miał dwa rachunki bankowe – podstawowy oraz VAT. Rachunek VAT jest wydzielany przez bank w ramach prowadzonego rachunku podstawowego przedsiębiorcy. W przypadku, gdy podatnik posiada kilka rachunków podstawowych, do każdego z nich zostaje otwarty rachunek VAT.

Po dokonaniu zapłaty za towar należność trafia na rachunek rozliczeniowy dostawcy. Następnie bank dzieli ją na dwie kwoty: netto i podatek VAT. Kwota netto zostaje na rachunku dostawcy, natomiast podatek VAT trafia na wspomniany już rachunek VAT. Należy dodać, iż dostęp do środków zgromadzonych na rachunku VAT jest ograniczony. Nie mniej istotnym jest fakt, iż opisywana metoda płatności może być stosowana jedynie w przypadku transakcji pomiędzy dwiema firmami.

Zgodnie z założeniami ustawy, mechanizm split payment obejmować będzie płatności dotyczące faktur dokumentujących transakcje, których:

  • jednorazowa wartość będzie przekraczała będzie kwotę 15 000 zł lub równowartość w/w kwoty w obcej walucie. Transakcje o wartości niższej niż 15 000 zł podlegać będą rozliczaniu na ogólnych zasadach,
  • przedmiotem są towary takie m.in. węgiel kamienny, węgiel brunatny (lignit), koks i półkoks z węgla kamiennego i brunatnego (lignitu) lub torfu; węgiel retortowy, brykiety i podobne paliwa stałe z węgla kamiennego, komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych oraz części i akcesoria do nich, aparaty fotograficzne cyfrowe i kamery cyfrowe, części i akcesoria do pojazdów silnikowych etc. Szczegółowy wykaz towarów i usług zawarty został w nowym załączniku nr 15 do ustawy o VAT, dołączonym do projektu. W praktyce będzie on dotyczył większości firm.

Dodać należy, iż zmiany w zakresie mechanizmu podzielonej płatności przewidują również możliwość dokonania zapłaty z rachunku VAT m.in. składek ZUS, podatku VAT od importu, akcyzy, cła oraz podatku dochodowego.

Sankcje 

Zgodnie z brzmieniem art. 106e ust. 1 pkt 18 znowelizowanej ustawy, na fakturach o wartości przekraczającej kwotę 15 000 zł i obejmujących towary lub usługi wymienione w załączniku nr. 15 należy umieścić oznaczenie w postaci zapisu „mechanizm podzielonej płatności”. Brak takowego będzie skutkować sankcją w wysokości 100% kwoty VAT wykazanego na fakturze.

Zalety mechanizmu podzielonej płatności

W przypadku, gdy podatnik zdecyduje się na zwrot na rachunek VAT, takowy nastąpi w przyspieszonym terminie (25 dni) bez możliwości przedłużenia tego terminu zwrotu przez naczelnika urzędu skarbowego celem dokonania weryfikacji.

Zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności pozwala także uniknąć odpowiedzialności solidarnej w przypadku transakcji z nieuczciwym kontrahentem.

Wpływ na systemy finansowo – księgowe

Wprowadzenie mechanizmu podzielonej płatności będzie wiązało się z koniecznością dokonania korekt w modelach wykonywania transakcji i systemach finansowo – księgowych.

Zmiana w systemach elektronicznej bankowości wynika tego, iż płatności muszą być dokonywane w wartościach netto i VAT oddzielnie (i podobnie księgowane). Dotyczy to każdego przedsiębiorstwa, które wykorzystuje systemy elektronicznej wymiany danych z bankami, a więc wysyła płatności za zobowiązania i otrzymuje płatności za należności.

W związku z powyższym warto sięgnąć po program firmy Hogart – Split Payment, stanowiący rozwiązanie powyższego problemu. Jest to sprawdzony program współpracujący z większością systemów księgowych na rynku. Więcej o programie można się dowiedzieć na stronie Hogart.

Monitorowanie pracy działu handlowego, jako ważny czynnik rozwijających się firm

0
Monitorowanie pracy działu handlowego, jako ważny czynnik rozwijających się firm

W dzisiejszych czasach, praktycznie każda firma posiada stanowiska handlowe. Oprócz sprzedaży przez internet, czy w punktach stacjonarnych niezwykle ważny jest kontakt z klientem B2B, który z uwagi na ograniczony czas, ceni sobie spotkania „face to face”. Praca działu handlowego wymaga wielu działań, dlatego bardzo trudno jest je monitorować bez odpowiednich narzędzi. Jakie działania warto wprowadzić do firmy, aby handel przebiegał na najwyższym poziomie? Co zrobić, aby paca działu handlowego dawała satysfakcję klientom? Z pewnością te i wiele innych pytań towarzyszy przedsiębiorcom, którym zależy na dobrej kondycji swojej firmy. Aby nieco pomóc Wam z tym zagadnieniem, przygotowaliśmy krótki artykuł, w którym przestawiamy najważniejsze korzyści, wynikające z monitorowania działu handlowego.

Czy kontakt z infolinią jest płatny?

0
Czy kontakt z infolinią jest płatny?

Choć infolinia to dziś standard praktycznie w każdej firmie, to zdecydowanie najbardziej oblegane są infolinie banków, operatorów komórkowych czy firm przewożących przesyłki. Co więcej, takie korporacje posiadają również bardzo wielu konsultantów, którzy przez całą dobę udzielają wsparcia i pomocy klientom.

Bez wątpienia infolinie cieszą się bardzo dużą popularnością, ponieważ dzięki nim nierzadko możemy rozwiązać nasz problem bez wychodzenia z domu. Mimo wszystko bardzo często nurtuje nas pytanie czy są one darmowe, czy też płatne. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to wygląda w rzeczywistości, zapraszamy do lektury.

Numer na infolinię – pomoc 24 godziny na dobę

Numery telefonu do obsługi klienta zazwyczaj możemy znaleźć w Internecie. Jak łatwo zauważyć, najczęściej zaczynają się na 0-800, 0-801, 0-804. Dlaczego tak jest? Otóż chodzi o to, że każda z firm może wykupić taki numer, a następnie dostosować go do swoich potrzeb. Przedsiębiorstwa korzystają z tego rozwiązania ze względu na fakt, że umożliwia ono sprawą obsługę dużej liczby klientów. Wystarczy, że zadzwonisz na infolinię, a zostaniesz natychmiast przekierowany na konkretny numer – najczęściej jest to numer do placówki firmy, znajdującej się nieopodal Twojej lokalizacji.

Infolinia może być także specjalnie zaprogramowana. Wtedy dzwoniąc na konkretny numer słyszysz komunikaty, na które reagujesz naciskając poszczególne przyciski na telefonie. Dzięki temu na koniec albo zostaniesz połączony z dedykowanym konsultantem, albo usłyszysz jedno z nagrań, które będzie odpowiedzią na Twoje pytanie. Często jest to najszybsza forma rozwiązywania problemów.

Za co płacimy podczas kontaktu z infolinią?

Jak wcześniej wspominaliśmy, istnieją trzy schematy numerów na infolinię. Rozpoczynają się od 0-800, 0-801 lub 0-804. Pierwszy z nich jest całkowicie bezpłatny, co oznacza, że nie zapłacisz ani za pojedynczy impuls, ani za minutę połączenia. Z kolei w przypadku dwóch kolejnych numerów może istnieć niewielka opłata. Jeśli połączenie odbywa się na linii telefon stacjonarny-telefon komórkowy, opłata jest podzielona proporcjonalnie – pół na pół. Oczywiście, ceny mogą się różnić w zależności od dnia tygodnia, pory dnia czy też cyfr, jakie znajdują się w dalszej części numeru, ale zwykle oscylują w granicach 20-49 groszy za minutę połączenia.

Jak pożyczać tak, żeby na tym oszczędzić?

0
Jak pożyczać tak, żeby na tym oszczędzić?

Samo skojarzenie pożyczek z oszczędzaniem może się wydawać absurdalne. W końcu po pożyczkę sięgamy, kiedy już nie mamy pieniędzy, a jeśli oszczędzamy, to do takiej sytuacji nie powinno w ogóle dojść. Okazuje się jednak, że pożyczki, w szczególności chwilówki, otwierają przed nami drogę do całkiem sensownych oszczędności. Sposobów na to jest kilka – poniżej przedstawiamy najpopularniejsze.

Miej oko na promocje

Nie da się ukryć, że pożyczkodawcom zwyczajnie opłaca się to, kiedy więcej klientów korzysta z ich usług. Z tego powodu bardzo często oferowane są różne promocje, dzięki którym możesz bardzo łatwo zaoszczędzić. W takich sytuacjach pożyczki bardzo często mają bardzo korzystne warunki spłaty, zezwalają na tzw. wakacje kredytowe i często dostosowują się do Twoich potrzeb. Dzięki takiej pożyczce możesz bardzo łatwo zaoszczędzić będąc w trudnej sytuacji.

Spłacaj pożyczki w terminie

Zazwyczaj zaciągamy pożyczki w trudnych momentach finansowych, ale mimo wszystko zawsze dobrze jest dopilnować tego, by mieć odłożone pieniądze na ratę, by zapłacić ją na czas. Wiele firm oferuje specjalne zniżki dla klientów, którzy spłacają swoje pożyczki w terminie – nie wspominając już o tym, że za zwłokę mogą nas zwyczajnie czekać odsetki.

Zwróć uwagę na darmowe chwilówki

Jest to prawdopodobnie najpopularniejsza i najbardziej skuteczna forma oszczędzania na pożyczkach, Dzięki darmowym chwilówkom unikniesz dodatkowych opłat – spłacając nie płacisz ani grosza powyżej kwoty Twojej pożyczki. Takie pożyczki bardzo łatwo dostępne są przez internet, tak że zasilenie możesz otrzymać nawet następnego dnia. Oczywiście, żeby nie było tak całkiem różowo, to Twoja historia kredytowa wciąż ma tutaj znaczenie. Ciężko, żeby chwilówka była naraz darmowa i bez BIK, dlatego zanim zdecydujesz się na taką pożyczkę sprawdź, czy Ci ona przysługuje.

Programy lojalnościowe dla stałych klientów

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, pożyczkodawcom bardzo zależy na lojalności swoich klientów, dlatego często możemy spotkać się ze specjalnymi ofertami dla stałych klientów, którzy w danej firmie już korzystali z usług pożyczkowych. Budując dobrą relację z pożyczkodawcą (m.in. poprzez terminowe płacenie rat) możesz liczyć na naprawdę korzystne oferty.

Polecaj chwilówki najbliższym

Jedyną rzeczą, jaką pożyczkodawcy lubią bardziej, niż lojalność stałych klientów, jest więcej klientów. Dlatego też możesz spodziewać się ciekawych, korzystnych ofert po tym, jak polecisz firmę swoim znajomym i rodzinie.

Wciąż nie wiesz, co wybrać?

Choć łatwo jest oszczędzić na pożyczkach, ofert jest tak wiele, że czasem łatwo jest się pogubić i pojawia się problem z wybraniem optymalnej pożyczki. W takich sytuacjach możesz skorzystać z pomocy doradców, takich jak matchbanker.pl, którzy użyczą Ci swej profesjonalnej wiedzy i pokażą, która oferta będzie dla Ciebie najlepsza.

Co to jest aport i co ma wspólnego ze spółką z o.o.?

0
Co to jest aport i co ma wspólnego ze spółką z o.o.?

Kwestia aportu jest obecna szczególnie w momencie zakładania spółek z o.o., a także w przypadku podwyższania kapitału zakładowego. To tajemniczo brzmiące hasło w rzeczywistości oznacza po prostu wkład wspólnika do spółki, który przeznaczony jest na pokrycie udziałów w kapitale zakładowym spółki.

Aport to rodzaj świadczenia uiszczanego w zamian za udziały przyjmowane przez nowego wspólnika. Jeśli więc decydujemy się na stworzenie spółki z o.o., każdy z wspólników ma obowiązek wniesienia pewnego wkładu pieniężnego albo niepieniężnego, czyli właśnie aportu. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury.

Aport a kapitał zakładowy – co warto wiedzieć?

Na samym początku warto zaznaczyć, że aport może przyjmować formę rzeczy ruchomych, takich jak samochody, czy komputery, ale nie tylko. Może być to również nieruchomość. Jeśli jako kapitał zakładowy chcesz wnieść wkład niepieniężny, może to być także wierzytelność wspólnika, prawo najmu lokalu użytkowego, papiery wartościowe, udziały i akcje w innej spółce, a nawet przedsiębiorstwo albo jego zorganizowana część. Nie może być to jednak prawo niezbywalne lub świadczenie usług ani pracy.

Kiedy wspólnik zdecyduje się na wkład w postaci aportu, należy tak sformułować umowę spółki (w postaci aktu notarialnego), by wskazywała ona na przedmiot wkładu, a także osobę wnoszącą aport oraz liczbę i wartość nominalną objętych w zmian udziałów. Pamiętaj o tym, że możliwość wniesienia aportu została zniesiona dla spółek założonych przez Internet z wykorzystaniem wzorca umowy tzw. Spółki S24. Jest jednak na to sposób. Jeśli założyłeś spółkę w tym trybie, udziały w podwyższonym kapitale zakładowym możesz pokryć aportem tylko w momencie, gdy ten proces nastąpi w obecności notariusza i zostanie przez niego potwierdzony.

Wniesienie aportu do spółki – kiedy jest najlepszy moment?

Jeśli zastanawiasz się, kiedy powinieneś wnieść wkład w postaci aportu, spieszymy z odpowiedzią. Otóż powinno to nastąpić przed zarejestrowaniem spółki w rejestrze przedsiębiorców albo przed rejestracją podwyższenia kapitału zakładowego. Jeśli chcesz założyć spółkę z o.o., która najpierw będzie określana jako spółka w organizacji, musisz pamiętać, że potrzebne jest do tego wniesienie przez wszystkich wspólników wkładu pieniężnego lub niepieniężnego, który pokryje kapitał zakładowy. Jest to niezbędne ze względu na to, że zarząd, który składa wniosek o rejestrację spółki (lub podwyższenie kapitału zakładowego) musi przedstawić specjalne oświadczenie określające, czy wkład został wniesiony.

Testy do policji – cztery etapy rekrutacji

0
Testy do policji – cztery etapy rekrutacji

Złożyłeś podanie do Policji? Zanim dostaniesz się w jej szeregi, musisz zaliczyć szereg egzaminów, które sprawdzą czy nadajesz się do wykonywania tego ciężkiego zawodu. W trakcie rekrutacji, tylko kilka osób zostanie przyjęta i rozpocznie pracę w służbach mundurowych.

Jak przygotować się do egzaminów? Jak wyglądają testy do Policji?

Idealny kandydat na policjanta

Służba społeczeństwu to nie lada wyzwanie. Musisz stawiać bezpieczeństwo obywateli ponad swoje i niejednokrotnie spotkasz się z sytuacjami, gdzie będziesz musiał bronić ich bezpieczeństwa.

Policja rekrutuje zaangażowanych kandydatów, którzy pełnią swoją służbę z poświęceniem, dbając o bezpieczeństwo państwa i jego mieszkańców.

Struktury w Policji dzielą się na cztery wydziały:

  • kryminalny
  • prewencyjny
  • śledczy
  • wspomagający

Każdy z nich ma zróżnicowane obowiązki, między innymi wykrywanie i przeciwdziałanie przestępstwom, ściganie osób podejrzanych, a w efekcie zwiększenie bezpieczeństwa obywateli i ochrona ich mienia.

Cztery etapy rekrutacji – wyzwanie dla każdego kandydata

Każdego roku, dziesiątki tysięcy kandydatów składa podanie o przyjęcie do Policji. Zanim jednak przywdzieją policyjny mundur, czeka ich duże wyzwanie jakim jest czteroetapowy egzamin do Policji. Tylko kandydaci z najwyższą ilością punktów mogą liczyć na zatrudnienie w służbach mundurowych.

Egzamin dzieli się na cztery etapy – test sprawności fizycznej, test wiedzy ogólnej, test psychologiczny oraz rozmowę kwalifikacyjną.

  1. TSF, czyli Test Sprawności Fizycznej

Wysoka sprawność fizyczna to ceniona cecha w Policji. Uzyskanie na tym etapie maksymalnej ilości punktów, daje duże nadzieje na pozytywny wynik całego egzaminu i przyjęcie w szeregi Policji.

Na zaliczenie kandydaci muszą pokonać tor przeszkód, na który składa się 6 ćwiczeń – bieg po kopercie, zgięcia tułowia w leżeniu na plecach, ćwiczenia na ławce gimnastycznej, przewrót w przód i w tył, rzut piłką lekarską oraz ćwiczenia z ciężkim manekinem.

Pozytywny wynik daje ukończenie toru w czasie krótszym niż minuta i 41 sekund. Jednak im szybciej, tym większą ilość punktów uzyskacie. Potrenujcie przed egzaminem i postarajcie się uzyskać jak największą ich ilość.

  1. TSO, czyli Test Wiedzy Ogólnej

Po egzaminie fizycznym przyszedł czas na test wiedzy ogólnej. Możecie spodziewać się pytań dotyczących funkcjonowania władz państwowych, ustaw prawnych związanych z pracą Policji i wiele, wiele więcej.

Opracowane arkusze wraz z odpowiedziami na test wiedzy do Policji, znajdziecie na stronie Odpowiedzi.com.pl.

  1. Testy psychologiczne – inteligencja, logika i osobowość

Testy psychologiczne dzielą się na trzy etapy – test inteligencji, testy określające osobowość i rozmowę z psychologiem.

Testy na inteligencję obejmują pytania matematyczne i wymagające czysto logicznego. A testy psychologiczne mają na celu określić schematy działań, jakie podejmujecie w życiu codziennym i czym kierujecie się przy wyborze.

  1. Rozmowa kwalifikacyjna, kiedyś nazywany „wywiadem zorganizowanym”

Rozmowa odbywa się w towarzystwie dwuosobowego komisji – zawodowego policjanta i psychologa. Standardowa forma rozmowy kwalifikacyjnej, znacząco odbiega od tej przeprowadzanej w trakcie rekrutacji do Policji. Policjant i psycholog będą wywierać na Tobie presję, zadając różne pytania – ich tematyka nie ma większego znaczenia.

Członkowie komisji będą obserwować i oceniać Twoje reakcje stresowe. Na ich podstawie określą czy posiadasz wysoką odporność na jego działanie.

Na co należy zwrócić uwagę, wybierając ekipę malarską w Poznaniu?

0
Na co należy zwrócić uwagę, wybierając ekipę malarską w Poznaniu?

Malowanie może stanowić nie lada wyzwanie, w szczególności dla osób, które nie znają się na pracach wykończeniowych i nie mają czasu na to, by samodzielnie pomalować wnętrza. Aby uniknąć błędów i zbędnych nerwów przy remoncie, warto zwrócić się o pomoc do wykwalifikowanej ekipy. Oczywiście szukając odpowiednich osób do malowania, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów.

Dobra ekipa gwarancją sukcesu

Na początku warto podkreślić, że wybór dobrej ekipy malarskiej jest gwarancją sukcesu. W końcu od umiejętności malarzy zależy efekt końcowy całego przedsięwzięcia. Warto więc zwracać szczególną uwagę na doświadczenie oraz umiejętności fachowców. Usługi malarskie Poznań to jedna z wielu opcji na uzyskanie estetycznych, świetnie wykończonych wnętrz.

Wybierając ekipę warto zwrócić uwagę na to, czy fachowcy faktycznie znają się na rzeczy, dopytać jakie stosują metody malowania i jakie jest ich doświadczenie w branży. Istotną kwestią mogą okazać się także narzędzia, na których będą pracować. Każdy potencjalny klient ma prawo pytać o te aspekty – w końcu malowanie będzie miało istotny wpływ na wygląd wnętrz w naszym domu czy mieszkaniu.

Dobry malarz Poznań = drogi malarz?

Wiadomo, że za dobrze wykonaną usługę należy odpowiednio zapłacić. Nie ma się co łudzić, że dobrze wykonana robota zostanie nisko wyceniona. Oczywiście nie oznacza to od razu, że usługa malarska musi być bardzo droga. Warto sprawdzić oferty kilku firm, porównać je i wybrać najlepszą. Często firmy oferujące tańsze usługi lepiej wykonują swoją pracę niż malarze wyceniający swoją robotę bardzo drogo.

Wyjątkowo niskie ceny powinny jednak wzbudzić naszą czujność – zbyt nisko opłacany pracownik może bowiem nie przywiązywać wagi do estetyki i jakości wykonania swojej pracy, dlatego warto uważać na bardzo tanich malarzy. Wynik ich pracy może być lekko mówiąc – niezadowalający.

Farby i narzędzia

Usługi malarskie Poznań to oferta, dzięki której nawet laik może skorzystać z usługi malowania wnętrz. Dobra ekipa jest w stanie doradzić w zakresie doboru farby, jej kolorystyki oraz doboru narzędzi, które najlepiej będzie wykorzystać w danym przypadku.

Większość firm malarskich oferuje własne narzędzia, jednak farbę należy kupować samodzielnie. Oczywiście, jeśli całkowicie się na tym nie znamy, zakupów może dokonać także malarz. Wybierze on najlepszą farbę, która sprawdzi się w danym pomieszczeniu, będzie wydajna i zapewni odpowiednie krycie ścian.

Malarze mają spore doświadczenie, dlatego dobrze wiedzą, które farby wybrać do ścian, a których lepiej unikać. Oczywiście, aby zaproponować klientowi najlepsze rozwiązanie, malarz musi zobaczyć i ocenić wygląd ścian. Sposób malowania zależy bowiem od koloru, który pokrywa ściany i rodzaju wcześniejszej farby, a także od stanu samego tynku.

Czas realizacji zlecenia malowania ścian w Poznaniu

Przy wyborze ekipy malującej warto zwracać uwagę także na czas realizacji zlecenia. Nawet pomalowanie całego domu dobrym fachowcom nie powinno zająć więcej niż kilka dni roboczych i to z wcześniejszym przygotowaniem ścian. Terminów nie powinno się przeciągać – wiele firm przedłuża malowanie, by na koniec pobrać większe wynagrodzenie.

Znane są również przypadki, w których ekipy malującej biorą na raz kilka zleceń i próbują naciągać swój czas pracy jednocześnie u kilku klientów. Jest to jednak działanie całkowicie nieprofesjonalne. Warto na to uważać i najlepiej, jeśli cenę i czas realizacji zlecenia ustalimy jeszcze przed przystąpieniem malarzy do pracy. Dzięki temu będziemy mogli uniknąć zbędnych nerwów i przedłużającego się remontu.

Źródło: https://kominki.ratur.com.pl/

Zobacz też